Hoe overleef je de digitale disruptie?

intro_gastspreker_18062013

robertjan-van-nouhuys “Kodak hield de snelle digitalisering van fotografie niet bij, reisbureaus legden het af tegen online tegenhangers en de muziekindustrie is in een volgende disruptieve periode beland. De gevolgen van digitale disruptie zijn groot. Vaak zetten nieuwkomers de markt volledig op z’n kop door slim gebruik te maken van nieuwe digitale mogelijkheden. Wees voorbereid! Als je de specialisten gelooft, ontkomt er op lange termijn geen enkele branche aan.” Aldus Robert Jan van Nouhuys (bron: Frankwatching.com).

Het begrip disruptie bestaat al een tijdje. Sinds enkele jaren wordt er over disruptieve innovaties gesproken: innovaties die de spelregels van een bestaande markt overboord gooien en geheel nieuwe markten en waardenetwerken creëren, ten koste van de bestaande markt. Digitale disruptie gaat over digitale innovaties die ontwrichtend zijn voor de markt en zorgen voor ingrijpende veranderingen in de branche. Disruptie is een fenomeen waar zowel bedrijven als het onderwijs mee te maken krijgen. Om de digitale ontwrichtende ontwikkelingen te overleven is Robert Jan voorstander van een bijzondere aanpak: het leren doen en denken als een startende onderneming.

aanmelden Hierover kunt u meer te weten komen als u zich aanmeldt voor de LRN21 themabijeenkomst van 18 juni a.s.!

Advertenties

Gepubliceerd door

Sem van Geffen

Beheerder van het netwerk LRN21. Instructional designer en gamification developer. Community manager van Mission Start. Organisator Dé Gamification Conferentie.